Kunst in de klas
Als erkend BIKKER (Beroepskunstenaar in de Klas) biedt ik hoogwaardige educatieprojecten aan in het primair- en voortgezet onderwijs.
Thema’s waar mijn lessen goed op aansluiten zijn natuur & techniek (structuren, sporen, kunst in het bos, land art), het menselijk lichaam (zintuiglijke waarneming, ontdek de zin van je zintuigen), sociaal emotionele ontwikkeling en pestbeleid (emoties op expressieve en intuïtieve wijze verbeelden) en recyclen (plastic soup, wegwerpmaatschappij, community art).
Bekijk mijn lesaanbod
Met mijn kunstlessen wordt bijgedragen aan de kerndoelen van SLO, zoals 54: verbeelden van verhalen, 55: reflectie en 56: cultureel erfgoed.
Ontdekken vanuit je eigen wereld
Ik daag kinderen graag uit om (zichzelf) vragen te stellen en verder te kijken dan de dagelijkse werkelijkheid. Wat vind je belangrijk? Wat wil je vertellen? Welke keuzes maak je? Door met elkaar in gesprek te gaan, te filosoferen en te reflecteren kan je een idee aanscherpen en leren waarom je bepaalde keuzes maakt.
Van prestatie naar plezier
Het uitgangspunt van mijn lessen is een vraagstuk of thema. In een (serie) kunstlessen. Van hieruit begint een proces van verkennen, ontdekken en experimenteren en kan ieder kind meedoen. In een veilige omgeving waarbij de uitkomst niet te voorspellen is en ook niet belangrijk, het gaat om het plezier en het proces. Lees ook mijn blog 'Van prestatie naar plezier'
Ontdekken vanuit je eigen wereld
Ik daag kinderen graag uit om (zichzelf) vragen te stellen en verder te kijken dan de dagelijkse werkelijkheid. Wat vind je belangrijk? Wat wil je vertellen? Welke keuzes maak je? Door met elkaar in gesprek te gaan, te filosoferen en te reflecteren kan je een idee aanscherpen en leren waarom je bepaalde keuzes maakt.